Met pijn afscheid nemen van het Noorder Eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van sonja en mieke Bakker - WaarBenJij.nu Met pijn afscheid nemen van het Noorder Eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van sonja en mieke Bakker - WaarBenJij.nu

Met pijn afscheid nemen van het Noorder Eiland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg sonja en mieke

04 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Aangekomen bij familie Koopman zelf uitgedokterd hoe we daar moesten komen. Want volgens Mieke's grote neef was dit nogal onmogelijk. Maar wij als super slimme blonde dames hebben dit ZELF gevonden. We zijn 3 nachten bij familie Koopman geweest en dit was uiterst gezellig. We hadden ons eigen "hotel" en vonden het heel leuk om eens een kijkje te nemen in het leven van Jack, Carien, Kevin, Helen en Glenn op hun boerderij met ongeveer 350 melkkoeien.

Vanuit ons hotel hebben zijn wij naar Waitomo Caves gereden. Daar gingen wij 5 uur onder de grond Blackwater raften. Eerst moesten wij ons in een apenpakje (weatsuite, als je het zo schrijft) wringen. Vervolgens stonden wij als helden bovenaan de grot welke we doormiddel van 37 meter abseilend naar beneden moesten betreden. Aan het begin van het abseilen hebben wij aan de instructeur doorgegeven dat hij als wij het niet overleven aan onze ouders, vriend, familie en vrienden moesten doorgeven dat wij van ze houden. In ruil daarvoor wilde hij onze autosleutels hebben. Gelukkig hebben we dit overleefd en gingen wij in een hele snelle kabelbaan nog verder de grot in. Vervolgens 5 meter met een autoband onder je kont het water inspringen vanaf een rots en daarna dan eindelijk het waterraften door de Glowworm Caves en watervallen beklommen. Glowworm Caves zijn volgens veel mensen wormen onder de grond die ligtgeven aan de wand. Dit ziet er echt adembenemend uit. Helaas werd onze droom verstoord het waren geen glowwormen, maar het was de stront van de larven wat licht geeft. Evengoed een fantastische dag gehad met bijna doodervaringen volgens mieke "IK GA DOOD". Maar nee we leven nog, helaas voor de instructeur.

Volgende dag afscheid genomen van familie Koopman "DOEN JULLIE WEL VOORZICHTIG" en zijn we naar Roturua gereden. "EN STINKEN DOET HET DAAR" onze 5 dagen in dezelfde kleding lopen is daar niks bij. Maar het was wel indrukwekkend om allemaal rook uit de grond te zien komen. We zijn daar naar twee verschillende thermal parken geweest, waar je verschillende geisers hebt en verschillende soorten kleuren baden. Tevens hebben wij in een modderbad gezeten, wat volgens de Nieuw Zeelanders goed voor je huid hoort te zijn, maar wij kunnen de geur nog ruiken. In Rotorua hebben wij onze vrienden de "Maori's" ook weer bezocht. Wij kunnen hier geen genoeg van krijgen als ze iets knapper waren geweest dan hadden we het wel geweten. De dans en zang is echt super en geweldig om te zien. We hebben hier ook een cd van gekocht maar helaas in de auto kwamen we erachter dat we geen cd speler hebben.

Vanuit Rotorua zijn we naar Whakatane gereden, hier wilde wij een levende vulkaan gaan bezoeken de White Island, maar helaas door ruige zee en de hoge golven was dit te gevaarlijk en ging het niet door.

Vanuit Whakatane zijn we richting Gisborne gereden, onderweg naar Gisborne was het uitzicht echt geweldig. We verbazen ons iedere keer weer hoe mooi de natuur is in Nieuw Zeeland. In Gisborne aangekomen een dejavu aan Nederland REGEN!!!!!! Om deze schok te verwerken zijn we uiteten gegaan. In het restaurant hebben wij een aardige man ontmoet, die nog wel een zus had in Taupo. Zo gezegd, zo gedaan konden wij haar bellen als we in Taupo waren.

Omdat wij de regen niet meer aankonden zijn we de volgende dag snel verder gereden naar Napier. Daar hebben wij een oude Prison bezocht, wat wel indrukwekkend was en hebben wij 1 van onze favoriete hobby's uitgeoefend. We zijn met een Wijn tour meegeweest. Met een busje gingen we 4 verschillende wijngaarden af. Van te voren werd ons gezegd dat we ongeveer 8 verschillende kleine glazen wijnen zouden proeven, maar het werden er een stuk of 30. Het begon rustig in de bus maar op de terugweg was het koor "fourwinds" er niks bij. Erg gezellig dus.

Na ons avontuur in Napier zijn we naar Taupo gereden en hebben wij contact gezocht met TONI. Toni is de zus van de man uit Gisborne en heeft boerderij met 6 koeien, 5 paarden, kippen, 2 katten en een de hond Bossley die heel mooi kon zingen. Celine Dion kan hier niet tegenop. In Taupo zijn we naar de Huka Falls geweest en hebben wij in een Hotwaterpool gezeten. Heel bijzonder was dit om te zwemmen in een meer met warm water van een vulkaan. Ook hebben wij met een zeilboot op Lake Taupo gevaren en de Rock Carvings bezocht. Lake Taupo is 1 van de bekenste meren, waar Singapore inpast en wat de crater is van een hele grote vulkaan. Ook zijn wij de uitdaging aan gegaan om de beroemde Tongoriro Crossing te lopen. Dit is een tocht naar de crater van een vulkaan van 6 tot 8 uur. De eerste paar uur was het klimmen, klimmen, klimmen "waar zijn we aan begonnen" op een steile berg met alleen maar rotsen en geen pad. Aangekomen bij de top was het echt super mooi. (de foto's komen zo snel mogelijk). In totaal hebben wij er 6 uur overgedaan. Aardig knap toch????

Bij Toni was het super gezellig, het voelde als HOME, allebei hadden we een eigen kamer met een 2 persoonsbed en iedere avond stond ons avondeten klaar. Toni vond het zo gezellig en vroeg of een dag langer wilde blijven en hebben we met haar en vrienden uitgaansleven van Taupo onveilig gemaakt. Uiteindelijk zijn we 5 dagen bij Toni gebleven. TONI IT WAS GREAT AND WE MISS YOU AND ALL THE ANIMALS. WE HOPE WE SEE YOU IN HOLLAND.

Vanuit Taupo gingen wij naar Wellington onze laatste stop op het Noordereiland. (het voelde heel raar, met het idee dat je waarschijnlijk nooit meer op het Noordereiland terugkomt). In Wellington zijn we anderhalve dag geweest. We hebben hebben de stad bekeken en zijn we voor Sonja naar de Bios geweest om Johnny Depp te bewonderen. (haar hele vakantie weer goed). Op de camping hebben we 4 Nederlandse jongens ontmoet die in 8 maanden 10000 kilometer op een ligfiets willen afleggen, 6 maanden Australie hebben ze al gefietst en nu nog 2 maanden in Nieuw Zeeland. Echt super knap van ze, respect. Ps ze konden ook erg lekker koken (SEBAS!!!). (www.ligfietsvakantie.nl).
Nu zijn we vannochtend uitgeput aangekomen op het Zuidereiland. We hebben niet geslapen omdat we in de nacht met de Ferry gingen. Op dit moment zitten wij in Picton, het plaatsje waar de ferry aankomt.

Het valt ons op dat de mensen in Nieuw Zeeland heel aardig en behulpzaam zijn. Iedereen is zo relax.

We beloven het volgende bericht komen er foto's. We gaan nu een borrel halen bij onze opnieuw Nederlandse buren.

Greetz en with love de Bakkertjes

• 04 Februari 2008 - 07:41

Tineke:

Wat is het toch leuk om al jullie belevenissen te lezen. Eigenlijk maken we de reis zo weer mee. Jullie afscheid van het noordereiland wordt ruimschoots goedgemaakt hoor, want het zuidereiland is ook prachtig mooi.
    Ook hier zal het absoluut genieten worden.

groetjes

• 04 Februari 2008 - 09:11

Trudi:

zo meiden dat waren weer heel wat belevenissen heel leuk om te lezen.we kijken uit naar de foto's en we bellen gr mam.

• 04 Februari 2008 - 10:11

Toni:

Hello Meike & Sonja!! I hope your ferry crossing was good & you were not sick!! Are you enjoying Picton? It is a very nice place to visit! My home is very quiet with you not here... I miss you both! Bosley has been walking in your rooms looking for you! It would have been very nice if you had stayed here longer. I would have liked to show you more while you were here, but time was against us! You are welcome here anytime, & if you tire of the south island... just come home to me!!
    I hope you are looking after yourselves, & eating lots of salad!! Stay safe & most of all, enjoy yourselves!
    Bye Bye for now
    Toni & bosley,& all the horses & especially the cats for Meike!!

• 04 Februari 2008 - 11:17

Bert-Jan:

Ontzettend leuk om te lezen dat het goed gaat met jullie en dat jullie je geen moment vervelen. Ik wacht met smart op de volgende berichten.

• 04 Februari 2008 - 11:39

Lieke:

Haha, de Nieuw Zeelandse katten zijn net zo eng als hier, lees ik Miek! Misschien is zo'n ligfiets vakantie ook iets voor jullie! Dan kun je in ieder geval gewoon je lichten aan laten staan.. ;)

Ik geniet van jullie verhalen en kijk uit naar jullie foto's!
    x

• 04 Februari 2008 - 14:21

Iris:

Hee mieke,
    Leuk om je brichjes te lezen, en wat je allemaal mee maakt..
    Ik mis je wel een beetje hoor:P
    Liefs je nichje iris

• 04 Februari 2008 - 18:53

Byron:

Heey Sonja ziet er allemaal super uit! Ik ben nu voor een half jaar op malta! byron.waarbenjij.nu

Veel plezier nog

Byron

• 04 Februari 2008 - 19:08

Loesje:

nou nou, wat een verhalen en wat een tocht zullen jullie gemaakt hebben, knap hoor!
    ps: leek het een beetje op de samariakloof?
    have fun liefs loesje

• 04 Februari 2008 - 19:14

Mam En Rob:

he hallo meiden mooie verhalen en leuke reacties. het was zo te lezen leuk bij jack en carrien. en ook bij toni.
    veel plezier op het zuidereiland.
    Foto's van het huis worden nog na gestuurd.

Groet,

Mam en Rob

• 04 Februari 2008 - 20:57

Harriette:

hoi sonja en mieke, sonja beter laat dan nooit,maar nog van harte gefeliciflapstaart met je verjaardag.
    als ik jullie fantastiche verhalen mag geloven gaan jullie eerst maar eens honderd jaar slapen( net als doornroosje )om bij te komen straks!!!!!
    echt te gek hoor wat jullie meemaken, ik wens jullie nog een hele fijne tijd toe met spanning en sensatie.
    p.s hebben jullie jullie campingvrienden al een kaartje gegeven van www.lakkiefietsen.nl (kunnen ze de route ook eens op de bierfiets gaan afleggen ha ha ha ha ha !!!!!!!!!!!!!!!)
    meiden dikke kus je nicht jetteketet

• 04 Februari 2008 - 21:01

Marij:

Vele belevenissen, vele leuke mensen. Het wordt tijd dat ik ook maar eens weer ga reizen ;) Echt heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten!

Liefs

• 04 Februari 2008 - 21:48

Jet:

Leuk hoor!! Top!
    Blijven genieten, doe ik van jullie verhaaltjes!!

Liefs x

• 05 Februari 2008 - 06:55

Remko:

Hey dames! Ook de ligfietsertjes hebben voet aan wal gezet in Picton. Dus als je weer eens Sebas' kookkunsten wilt bewonderen, wij zitten op het Kiwi tourist park een paar km buiten Picton (de andere kant v/d ferry). Lijkt ons erg leuk om nog eens een avondje te lachen :p

• 05 Februari 2008 - 09:51

Marjon:

Hoi nichtje en Sonja,
    jeetje, jullie hebben al veel avonturen meegemaakt. Leuk om te lezen! Ik ben benieuwd naar de foto's. Veel plezier!
    groetjes,
    Marjon

• 05 Februari 2008 - 11:04

Priscilla:

Leuk om zo alles van jullie te lezen meiden! Jullie hebben het er vast naar jullie zin!!
    Geniet ervan!!

Liefs!!

• 05 Februari 2008 - 13:01

De Melkboer:

Hee Sonja en Mieke,

De film van Johnny Depp is uiteraard hier ook te bekijken. Voor de rest moet je toch echt daar zijn denk ik ;-) Ik wens jullie nog een mooie tijd en hopelijk vinden jullie nog een CD-speler.

Groetjes Marcel

• 05 Februari 2008 - 16:02

Astrid:

Hee Nichtjes!!
    Wat een fantastische verhalen hebben jullie toch! Ik vind het errug leuk om ze te lezen en kijk er elke keer weer naar uit. Ik heb al wel door dat jullie echt een hoop doen in een korte tijd.
    Veel plezier op het andere eiland.
    xxx
    Assie

• 06 Februari 2008 - 16:26

Lars:

Hey wat een leuk verhaal weer. Maar ik denk dat jullie daar nog wel eens terugkomen hoor...

Toni doet me denken aan een vriend welke ik gemaakt heb toen ik er was. Met hem kun je een prive vlucht maken over een deel van het zuider eiland, Dunedin. Ik heb dat niet kunnen doen i.v.m. mist toen. Heel erg jammer. Maar als jullie het leuk vinden kan ik je zijn adres geven... voor een prikkie in een 4p, 1 mot. vliegtuig... heel gaaf. Intresse? laat het ff weten leg ik ff contact en krijgen jullie zijn gegevens.

Verder nog heel veel plezier natuurlijk.

• 06 Februari 2008 - 21:32

Linda:

Wat een avonturen ladies! Ga zo door.
    Dikke kus uit het heerlijke Brazilie :-D

• 07 Februari 2008 - 18:27

Marijke/wilson/kids:

Hoi Son! (en Meike) wat leuk om al jullie verhalen te lezen.
    Bijna om jaloers van te worden.
    Zo te zien houden jullie het er daar goed uit. Heel veel plezier en geniet van elke seconde, want Nederland is echt best grijs en saai in de winter!!!
    Groetjes Marijke/Wil en Hannah en Joos.

• 07 Februari 2008 - 20:14

Jan:

Als ik het goed begrijp komen jullie ook bij Fourwinds?
    Van harte welkom hoor! En wat Johnny Depp betreft; ik scheer me ook niet elke dag, dus...

• 09 Februari 2008 - 16:14

Heidi:

Dit zijn hele andere belevenissen dan het vorige blonde bericht!!! Het begint ergens op te lijken dames... Geweldig hoor, echte reizigers..... Hoe bevallen de nieuwe nederlands buurtjes, kunnen die ook lekker koken???

Dikke kus Heidi Pap en Mam

• 09 Februari 2008 - 20:55

José:

Hoi meiden!

Eindelijk gevonden... Ik hoorde van Esther dat jullie deze pagina bijhouden, leuk hoor om zo jullie avonturen te lezen. Lekker meereizen met jullie. Geniet nog van alles en wees voorzichtig. Enne Sonja, nog gefeliciteerd.

Groetjes, José de Jong

• 12 Februari 2008 - 22:00

Erik :

Hey Mieke (en Sonja)!

Wat een heerlijke verhalen allemaal weer! Missen je het mooie West-Friese al een beetje? En eeuh.. mij ook..? ;)

Veel plezier nog daar!! Geniet er van!!

xErik (de J)

• 14 Februari 2008 - 16:07

T Vera:

hoi meiden,jullie genieten volop als ik zo jullie avonturen lees.Ik wacht weer op het volgede verslag Have fun

• 10 Maart 2008 - 14:02

Maapy:

Klinkt indrukwekkend allemaal! Geniet ervan en pas goed op elkaar!!