Hier zijn we weer!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van sonja en mieke Bakker - WaarBenJij.nu Hier zijn we weer!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van sonja en mieke Bakker - WaarBenJij.nu

Hier zijn we weer!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg sonja en mieke

16 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hier zijn ze weer "de Bakkertjes".

Nu we onze lichten niet meer aan laten staan en genoeg diesel hebben, komen wij op de mooiste plaatsen van Nieuw Zeeland en zo zijn we vanuit de Catlins (onbewoonde gedeelte) naar Dunedin gereden en hebben wij het mooie Otago Peninsula bezocht. Dit is een klein plaatsje langs de kust en daar hebben wij door middel van een georganiseerde toer op een quad Pinguins en Zeehondjes van heel dichtbij bekeken en natuurlijk als 'echte' toeristen gefotografeerd.

Vanuit het gezellige stadje Dunedin zijn we verder gereden naar de Moeraki Builders, dit zijn grote ronde stenen op het strand, deze stenen liggen alleen op dit strand dus de moeite waard om te zien....

Nadat we de Moeraki Builders hebben afgestreept van ons lijstje zijn we doorgereden naar het volgende Must do punt van onze vierpaginalangepuntenlijst :-). Mount Cook,

Het zonnetje scheen, de lucht was blauw geen telletubbies op de weg, alleen onze Bill (bus) en wij als Jut en Juul, helaas werkte Mount Cook niet mee aan onze mooie gedachte. Dikke zwarte wolken, mist, stromende regen en kou, dusss van Mount Cook was niks te zien. Hele berg foetsie... omdat het dorpje in de middle of nowhere lag en er voor de rest niks te was hebben wij het enigste cafeetje op de hoek bezocht. Dus jullie raden wel hoe het afgelopen is!!! Volgende morgen was er 1 klein puntje zichtbaar van de GROTE berg, dus snel foto's maken en weg uit dit regenachtige gebied, dit deed niet veel goeds aan ons humeur. (normaal zijn we gezellig, optimistich, aanwezig, vrolijk en fris en fruitig.)

Om ons humeur op te vrolijken hebben wij in Lake Tekapo een hot Spa en Sauna meegepakt. Heerlijk relaxen en op het einde een massage. :-) echt vakantie.
De nacht hebben wij als helden op een parkeerplaats doorgebracht (we moeten toch op de centen letten), dit was echt de koudste nacht uit ons leven ondanks dat we lepeltje/lepeltje lagen, zoooo gezellig.

Omdat zo'n koude nacht niet veel goeds doet ga je rare ideeen in je hoofd halen, vanaf bijna het onderste puntje van het eiland zijn we in twee dagen naar het bovenste puntje gereden om het Abel Tasman Park eens van de zonnige kant te bekijken.

Abel Tasman is in 1 woord geweldig, witte bounty stranden, palmbomen, blauwe heldere zee en de ZON, gewoon paradijs. Mochten jullie ooit in Nieuw Zeeland komen, sla Abel Tasman AUB niet over.

Na een dag volop genieten wilde we graag met dolfijnen zwemmen in Kaikoura, maar wat we niet wisten was dat je dat 1 week van te voren met boeken, dus om onze teleurstelling weer goed te maken, hebben we er nog een dagje spa boven opgegooid in Hamner Springs.

Hamner Springs staat bekend op zijn therminale baden en spa's. Bij de spa werkte een groep fotografen waar we uitgenodigd waren om bij hun te overnachten en rugby te kijken in een echte Nieuw Zeelandse pub, erg gezellig.

Het volgende punt op ons vierpaginalangepuntenlijst en ook helaas ons eindpunt was Christchurch. Hier hebben we ook weer Team Ligfiets ontmoet, ouderwets gezellig was het weer. Op de camping hadden ze ook het spel Mastermind, wat onze hersenen overuren heeft laten draaien, waar Remko van genoot En Sebas ja je bent de Mastermind king. Helaas zat het er voor de jongens weer op en hebben we afscheid van ze genomen in Nieuw Zeeland en uitgezwaaid op het vliegveld, die we liever nog niet willen zien.

Op dit moment verblijven we al een paar dagen bij familie Schouten, waar ze in Nederland 90 koeien op een boerderij hebben, hebben ze er hier iets meer 2000.... De familie is erg gastvrij en super aardig. Linda heeft ons al het uitgaansleven van Christchurch laten zien en we kunnen zeggen, we blijven hier nog een tijdje, het afscheid nemen gaat zeker moeilijk worden.
Ook zijn we naar een Rugby wedstrijd geweest (Jaloers Bartje??) en hebben wij een autorace van Linda haar broers meegemaakt, een soort autocross alleen dan 10 keer harder. Super gaaf.

Volgende week gaan we leren koeien melken, nog met dolfijnen zwemmen en helaas ons Billy verkopen.

Puntenlijst blonde acties:
- Sonja stoot iedere ochtend haar hoofd tegen de auto,
- Er moest worden ingebroken in onze auto, nadat Mieke de deur opslot heeft gegooid met de sleutels in de auto,
- Watertaxi gemist bij Abel Tasman omdat onze horloge verkeerd stond,
- 1 uur naar Billy lopen zoeken omdat we niet meer wisten waar de auto geparkeerd stond,
- Een tandenborstel bakje aanzien voor afstandsbediening.
en de rest jammer genoeg houden wij toch voor onszelf.

Raadsel van de week, het is klein, licht bruin, grote oren en vliegt over de weg, rara was is het......
Wie het antwoord raad krijgt een Pie.

Liefs de Bakkertjes.

• 16 Maart 2008 - 06:36

Jessica:

Geniet er nog maar lekker van. Ik zelf vertrek vanmiddag naar de Dominicaanse Republiek voor 13 dagen dus ga het ook verderop zoeken.
    Miek kom je als je thuis komt al je leuke foto´s laten zien want wat hebben jullie veel gezien zeg.

Have fun!!!

X Jes

• 16 Maart 2008 - 08:15

Sylvia:

Hoi Son,

Nou klinkt nog steeds erg gezellig zo.
    Hier in NL komt het ook met bakken naar beneden dus hier mis je niks.

Groetjes Syl

• 16 Maart 2008 - 09:26

Lieke:

Eindelijk weer een teken van leven!! Wat weer een geweldige verhalen en foto's! Ziet er goed uit en is behoorlijk jaloers makend! Vooral dat strand, wow! Die sandalen, iets minder...

De spa's en massages, altijd een goede oplossing na tegenslagen weet ik uit ervaring! :)

Succes met het afscheid van Billy, het zal jullie wel enkele blunders schelen zonder Bil denk ik!

x

• 16 Maart 2008 - 10:38

Marjolijn:

het ziet er allemaal weer zooo gaaf & mooi uit!!

• 16 Maart 2008 - 15:17

Marij:

WOW! Krijg er een heerlijk gevoel van! Kus

• 16 Maart 2008 - 15:20

Leonie:

Eindelijk weer bericht!
    Ik miste jullie al. Redden jullie het must-must-do lijstje wel af? Of gaan jullie daarvoor weer terug? Of blijven jullie daar? Nou ik hoop op een snelle terugkomst naar Nederland!
    Tot snel!

Liefs Leonie

• 16 Maart 2008 - 15:51

Shanne:

Hey Son!

Wat een leuke foto's en die sandalen ;)
    Ik ben erg benieuwd naar al je foto's en verhalen...
    Nou hier mis je niks hoor, geniet nog maar lekker daar.

Liefs x

• 16 Maart 2008 - 20:15

Herma:

Eh......zijn het soms kang- goe-roes??

• 16 Maart 2008 - 20:53

Jan Borst:

he Bakkertjes,

kennen jullie nog wel nederlands als jullie terug komen, vond je het rugby mooi ?(helemaal mijn sport om naar te kijken).

groeten Jan

• 17 Maart 2008 - 04:43

Sebas:

Hey ladies,

we zijn weer terug hoor!! uiteraard ging het allemaal nog fout met de bagage want dat stond allemaal nog in London. Maar dat is allemaal nog goedgekomen. Gek om terug te zijn, maar fantastisch om iedereen weer te zien.

Hoe doen jullie het daar?? ik zag weer een paar leuke blonde akties..met die aftstandsbediening was lekker lomp idd, erg gelachen!!
    Nou have fun daar. en we zien elkaar vast nog wel in Nederland. Soieso Pinkpop!!

Greetz,
    the Mastermind

• 17 Maart 2008 - 11:38

Inge:

Hey schatjes!

Leuk verhaal weer! Die sokken Son.... dat je die nog hebt meegenomen ook! haha... echt fouter dan fout. Have fun!!

XX Inge

• 17 Maart 2008 - 12:01

Yvonne:

Wat een leuke foto's weer!!!.. maar wel willen meer zien!!!!! haha!

C u soon!!!! xxx

• 17 Maart 2008 - 16:10

Ingrid En Mirjam:

Is het een possum??!!! Al is die niet klein volgens mij... dan denken we nog even verder want we willen die pie!!!! Die missen we :(

• 17 Maart 2008 - 18:01

Daphne:

hey meiden
    ziet er allemaal gezellig uit!!
    leuke blonde acties :p
    tot snel
    xx

• 18 Maart 2008 - 20:52

Sop:

Mooie ronde stenen kijken in het buitenland, dat is pas echt vakantie.
    Bij ons in Nederland, in Drente, hebben ze hele mooie ronde stenen en deze zijn nog keurig verzameld en netjes opgestapeld ook.
    Veel plezier verder!!

• 19 Maart 2008 - 09:16

Jet:

nog een paar weekies.... extra hard genieten dus!!! :-)
    Liefs!
    x

• 19 Maart 2008 - 19:46

Joke Ruijter:

Hoi Mieke,bedankt voor je lieve kaartje en vanaf de Blokdijk wens ik je ook een leuke verjaardag toe!!!Doe vooral de groetjes aan de Fam.Schouten.Dikke zoen

• 19 Maart 2008 - 21:22

Sharon:

Wat een verhalen weer!! Echt super gaaf!
    Mooie foto's ook. Jullie rijden echt van hot naar her.... zo schiet 't vierpaginalangelijstje wel op, maar voor je 't weet is het weer voorbij dus lekker genieten nog ff!! Enuuhh niet zo min over autocross he haha.
    Have fun en doe voorzichtig, niet te veel blonde acties maken....

Liefs Sharon

• 20 Maart 2008 - 16:32

Astrid Koopman:

Geweldige verhalen en zo herkenbaar allemaal. Jullie zijn vast bij Aad en Marja Schouten en hun kinderen, kan niet missen. Zijn wij ook geweest, Aad is een neef van Cor. En nu maar koeien melken! Succes hoor en doe ze de hartelijke groeten!

Nog veel plezier!

Groetjes Astrid

• 20 Maart 2008 - 17:01

Dave:

Ik dacht aan de Opossum, want op die Teva's vliegen jullie niet zo hard. Als je er daar 1 van wil meenemen graag, wil ik het nichtje van Mirjam dan kado doen! ;)

• 23 Maart 2008 - 20:23

Esther:

....ik ben heel benieuwd naar die blonde acties die jullie niet hebben opgeschreven...

Genieten nog even he!!!!!!!!!

• 24 Maart 2008 - 11:27

Natalie:

hoi mieke,

het blijft geweldig wat jullie allemaal zien, en eindelijk weer een foto van jou, wat zie je er goed uit, doet je goed zo'n heeeeele lange vakantie (tja, wie niet ...)
    nog bedankt voor de kaart, eind januari verstuurd en pas eind februari hier aangekomen!!! die heeft dus ook een hele reis gemaakt, maar de verjaardagskaart was on time! heeeel lief dat je daar tijd voor vrijmaakt!!!
    geniet van de laatste dagen, en tot heel gauw

x natalie, puck, bob en johnnie!

• 24 Maart 2008 - 14:09

Rosanne Vlaar:

groetjes van tante maaike ome maarten en papa en mama jeroen,martijn opa en oma.
    ik wil als ik groot ben ook een wereldrijs maken net als jij.
    veel plezier bij het volgende land.

• 25 Maart 2008 - 08:49

Fam Koorn:

hieper de piep ja jarig is onze miek, van harte gefeliciteerd met je verjaardag maak er wat moois van en neem een borrel dan doen wij dat in Lambertschaag op jouw Birthday dikke kus van Dorien , Dirk-jan, Teun, Pim en afra

• 25 Maart 2008 - 16:58

Smitjes:

Kia ora, Mieke en Sonja. Een hartelijke felicitatie vanuit de Bannestraat van ons allemaal!! Toch bijzonder om je 22ste verjaardag zo ver weg te vieren. Geniet van de taart, aandacht en kadootjes?! Na het zwemmen proosten we 's avonds samen met je ouders Op je Gezondheid en Geluk! Jullie nog even lekker genieten van dit mooie leventje! Liefs oom Simon en tante Marry.

• 26 Maart 2008 - 11:51

Remko:

Gefeliciteerd Mieke! We zullen wat op je drinken (maar niet teveel he ;) )
    22 jaar alweer... Je weet wat ze zeggen, het leven begint met je 22e! Maak er wat van!

• 26 Maart 2008 - 17:28

Smitjes Vd Neuvel:

Lieve Mieke,
    Gefeliciteerd met 22ste verjaardag. Mooie leeftijd meid raak niet de weg kwijt. Liefs van ons allemaal,
    De Smitjes uit de neuvel.

• 27 Maart 2008 - 12:35

Ingrid En Mirjam:

Lieve Mieke, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Liepen jullie weer met feesthoedjes op? Moeten we het hier in de kroeg nog maar een keer over vieren. Geniet verder meiden! Dikke kus de exbuurtjes