Bomen zijn relaxt!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van sonja en mieke Bakker - WaarBenJij.nu Bomen zijn relaxt!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van sonja en mieke Bakker - WaarBenJij.nu

Bomen zijn relaxt!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg sonja en mieke

29 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Nadat we van de camping zijn afgezet in Punakaiki in de stortregen!!! Hebben we afscheid genomen met tranen in onze ogen ;-) van onze reisvriendjes (RemKo, EriK, Thomas en Sebas) na een gezellig ontbijt zijn we verder gereden richting de Gletsers met tussenstops in Greymouth en Hokitika.

In Greymouth zijn we naar een soort Zuiderzeemuseum geweest en zijn we opzoek gegaan naar ons rijkdom GOUD. Helaas zijn we hier niet rijk van geworden (iniminie stukje goud gevonden).
Vanuit Greymouth zijn we naar Hokitika gereden.

In Hokitika zijn we naar een bioscoop geweest, we dachten heerlijk een avondje relaxen op "heerlijke" stoelen, maar bij binnenkomst zijn we allebei tegelijk in de bioscoop voorovergevallen (we voelen elkaar aan), struikelend en lachend weer overeindgekomen zijn we aangekomen in een eeuwen oude bioscoop uit het jaar 0 en in kindercreche...., maar de film was goed. De volgende dag zijn we bestolen van onze baileys, ah bestolen?? Sonja had het perongeluk in een openbare wc laten liggen en dan raar vinden dat we snel arm worden.

Snel maar weg uit Hokitika want het brengt ons alleen maar ongeluk en zijn we aangekomen bij de Franz Josef Gletsjer.

Franz Josef is een heel leuk klein dorpje, het lijkt er op een dorpje uit Tirol. In Franz Josef zijn we met een gids (the madman) de gletsjer opgeweest. Heel indrukwekkend en heel erg mooi, lopen over ijs tussen de bergen, midden in de zomer. Echt een belevenis wat je niet moet missen als je in Nieuw Zeeland bent.

De volgende dag zijn we naar het plaatsje Fox gereden en hebben we daar Lake Matheson bezocht. Lake Matheson is een groot spiegelend meer, waar je op een rustige, heldere ochtend Mount Cook en Mount Tasman ziet weerspiegelen in het meer. Dus wij vroeg uit ons heerlijk bedje en jahoor het was rustig en het uitzicht was echt adembenemend.

Daarna ging onze tour verder richting Haast, in Haast aangekomen kwamen we erachter dat hier niks te beleven viel dus zijn we doorgereden naar Wanaka. De weg naar Wanaka was een heel mooi plaatje. Wanaka was een heel leuk stadje en staat bekend om zijn meer, wat dan ook de moeite waard was om te zien. Langs het meer hebben we gemountingbiked en wat volgens het informatiebureau iedereen in 4 uur doen wij bikkels natuurlijk in 2 uur. Pfff wat een conditie hebben wij toch :-) en NEE we hebben niks overgeslagen.

Hierna zijn we verder gegaan naar het volgens iedereen MUST DO Queenstown. Hier zijn we het avontuur tegemoet gegaan en zijn we met een Shutover jetboat meegeweest. Deze jetboat gaat vlak langs de rotsen zodat je denkt dat je ertegen aan knalt, maar vlak voor de rotsen op wel ongeveer 2 cm keert hij om. Helemaal geweldig dus. Daarna hebben we geraft (rustig boottochtje), jammer genoeg stond het water te laag en was er niet veel te beleven. In de boot hebben we wel erg gelachen met onze gids (die ons maar wat interessant vond Dutchlandgirls). Ja wij kunnen er ook niets aan doen dat we zoooo aantrekkelijk zijn ;-p. Op de camping hadden we erg gezellige buren uit Enkhuizen (ja het wereldje is klein). Twee meiden "vriendinnetjes" Mirjam en Ingrid. Met hun hebben we Queenstown onveilig gemaakt en allevier heel toevallig gelijk jarig onze verjaardagen gevierd. (meiden de foto's staan op onze andere disc, volgende keer komen ze). Na weer met tranen in onze ogen afscheid te hebben genomen zijn we doorgereden naar Milford Sound.

Op de weg naar Milford Sound stonden we op een DOCcamping (alleen wc), naast weer een heel mooi meer met enge dieren erin. Wij dachten whaaaaah een slang, maar het bleek een hele grote paling te zijn. hmmm blond??. We hadden een boottocht door de Milford Sound, maar helaas regende het en waaide het heel hard en zagen we niet heel veel omdat we zo zeeziek waren. Milford Sound staat bekend om de watervallen, deze waren wel heel mooi en door de regen nog groter dan anders.

Vanwege de regen zijn we doorgereden naar Tapanui waar Roy Smak woont. Aangekomen zat de stemming er al lekker in en konden we zo aanschuiven tussen de westfriezen (blokker, zwaag, wognum, bobbeldijk). We hebben bij Roy zelfs onze handen uit de mouwen gestoken en jahoor in Nieuw Zeeland gebollepeld. Bij Roy was het erg gezellig en hebben we zelfs nog naar Dou geluisterd. En Maarten en Jeffrey "Bomen zijn Relaxt".

Vanuit Roy zijn we naar Invergargill gereden en hebben we daar bij Nederlands tentje broodje kroket gegeten. Tevens heeft ons lieve busje een geel paaltje van dichtbij gezien. Op een paar gele schrammen na leeft hij nog.

Als laatste hebben wij de Catlins route gereden. Dit is het meest zuidelijke onbewoonde puntje van Nieuw Zeeland met geweldige stukken natuur en mooie stranden.

"Dag vriendjes en vriendinnetjes dit was het dan alweer, Dag vriendjes en vriendinnetjes tot de volgende keer maar weer"

Big Kisses de bakkertjes

• 29 Februari 2008 - 01:35

Monique En Bas:

He meiden, we komen eraan hoor, morgen vliegen we hier vanaf Melbourne naar Nw Zealand. We gaan eerst naar Auckland en doen een weekie Noordereiland, daarna 3 weken Zuider. Dus maar ff kijken waar we meeten dan denk??

Catch you later!!

• 29 Februari 2008 - 09:03

Schone Zus Deborah:

Hai Meiden,

Wat een mooie foto's. Wij hebben afgelopen week Rob zijn verjaardag geviert en open huis gehad voor de familie. Dit was erg gezellig. Veel pleizier nog, groetjes Deborah

• 29 Februari 2008 - 09:17

Hanke:

bedankt namens ons allen voor de kaart! blijf genieten, meiden, groet!!

• 29 Februari 2008 - 09:19

Leander:

zozo, jullie vorderen al, geweldig he daar. lees dat jullie op allemaal plekkies zijn geweest waar ik ook ben geweest. heb nog kontakt gehad met mn oude bazin daar. een nachie slapen zit er niet in denk ik, ze zijn op het moment aan het verhuizen, naar oamaru! hebben daar een cafeetje gekocht, nou misschien komen jullie ze nog tegen. doe ze dan maar even de groetjes van die warme bakker. geniet nog maar even lekker, voor je het weet zit je weer in het koude nederland! alvast maar weer n hatsieflats afspreken miek? have fun! xx

• 29 Februari 2008 - 10:17

Bart V E:

Hee dames,

Moet nu wel toegeven dat ik tering jaloers ben.... Die foto's die op de site staan van het uitzicht op een paar plekken zijn adembenemend!

Nu even 2 the point: Drank vergeten is onacceptabel! Schaam je!

In afwachting van julie volgende avonturen,

Bartje

• 29 Februari 2008 - 14:01

Essie:

He meiden,

weer prachtige verhalen, ik ben jaloers!! Wanneer gaan we even webcammen??

zus

• 29 Februari 2008 - 14:11

Marij:

Wat een lekkere dingen zijn jullie toch ! Bruin en lachende gezichten! Geniet stiekem erg mee! En Miek, als 2e (nep)zusje onderhoudt ik het contact met je familie! Ik mag nog steeds mee gourmetten ;)

KUSJES

• 29 Februari 2008 - 14:27

Marsja Steltenpool:

Heee meiden!!
    Wat een leuke verhalen!! En ik blijf bij de post maar kaarten met enorme verhalen van jullie tegenkomen!! Hebben jullie daar niets beters te doen ofzo, haha!!
    Ben trouwens stinkend jaloers...(wilde ik nog even kwijt..)
    Dikke kus Marsja

• 29 Februari 2008 - 15:46

Kim:

Mieke sta je nu in een korte broek een ijsvlakte te beklimmen?! je blijft me verbazen ;-)

• 29 Februari 2008 - 15:58

Astrid:

Hee meiden, nog bedankt voor mooie kaart die ik heb gehad. wat beleven jullie veel zeg. Denk dat ik ook maar ga sparen...
    en Mieke wat zag dat er koud uit zeg, in je korte broekie op het ijs brrr. tot gauw maar weer

• 29 Februari 2008 - 16:05

Linda:

Woow meiden, wat een mooie vehalen en foto´s weer! Echt leuk om te zien.

TIP: volgende keer eerst de Baileys opdrinken voordat je naar de wc gaat ;-)

• 29 Februari 2008 - 17:42

Robin:

Ziet er goed uit dames!
    geniet ervan..

• 29 Februari 2008 - 17:59

Suzanne:

Nou ja zeg, geen blonde acties deze keer!! Wat saai zeg, had welzin om ff te lachen. Maar gelukkig vermaken jullie je nog steeds dus dat gaat goed. Blijf genieten.

Kus Suzanne

• 01 Maart 2008 - 11:03

Chow:

hoi meiden dit is dus echt genieten he.leuk hoor al die verhalen, kim en meriam hebben het ook super. nog bedankt voor jullie kaartje. tot schrijfs maar weer doeiiiiiiii

• 01 Maart 2008 - 13:06

Lieke:

Gedraag je je wel een beetje met mijn familie daar? ;)

x

• 01 Maart 2008 - 15:17

Leonie:

Sjonge jonge, wat een mooie foto's. Het lijkt wel een film, al de belevenissen die jullie hebben en dan met zo'n mooi gebied eromheen. Goeie cast hoor! Nee helemaal top!
    Veel plezier he!

Dikke zoen van Leonie

• 01 Maart 2008 - 16:11

Harry En Rina Bakker:

Hallo Sonja en Mieke. Leuk jullie even te volgen via waar ben jij.nu. Aan gezelligheid en heel veel leuke dingen ontbreekt het jullie zo te lezen zeker niet. Geweldig een eigen bus. Geniet nog de tijd die jullie te gaan hebben op het Zuidereiland. Groetjes, Familie Bakker.

• 01 Maart 2008 - 18:45

Mark L:

Hé die video lijkt er al een beetje op;)

• 01 Maart 2008 - 20:58

Marijke:

Hoi son (en Mieke)! Ziet er echt fantastisch uit!Wat een trip!
    Zou zo het vliegtuig willen pakken, en mee touren met jullie. Geniet er van, want dit is echt heel bijzonder.
    Groetjes Marijke (en Wil, en Hannah en Joosje)
    P.s: Bedankt voor de mooie kaart.

• 02 Maart 2008 - 11:20

Coos En Gon:

hoi Mieke en sonja wij zijn de ouders van Michael en Bas Zwan wij hebben vorig jaar 2 maanden in N.Zeeland gefietst we genieten erg van jullie verhalen en heel veel isbekend voor ons wat een prachtig land he. nog heel veel plezier en pas goed op jezelf. groet vanuit onderdijk Coos en gon.

• 03 Maart 2008 - 01:59

Meriam:

Hey meiden.

Klinkt weer super allemaal, vet mooie omgeving daar. Wel jammer van het weer.
    En een kroket whaaaa lekker, snak ik al weken naar, maar hier hebben ze wel weer gebraden rat haha.

Nou groetjes en geniet er van.

kus meriam

• 03 Maart 2008 - 20:49

Daff:

haha leuk dat filmpje, en mooie foto's
    thanx voor de kaart meiden!!:)
    veel plezier
    xx daff

• 04 Maart 2008 - 16:13

Ireen..:

Jeetje Miek, ziet er echt geweldig uit en klinkt ook super!! Jullie zijn zeker een super geweldige ervaring rijker!!

Veel plezier nog!!

Kuss

• 05 Maart 2008 - 15:59

Marjolijn:

moooie uitzichten he!!

• 06 Maart 2008 - 14:43

T.Vera.:

Leuke foto's meiden vooral die met die vier fietsers.
    Nog bedaaaaaaaaaaaaaaaankt voor jullie kaart erg leuk.

Groetjes .

• 10 Maart 2008 - 18:48

Joke Ruijter:

Hoi meiden, bedankt voor jullie kaartje!
    Wat een avonturen allemaal gaan jullie ook nog binnenkort naar fam. Schouten? Mieke wil je dan de groetjes overbrengen van de Blokdijk. groetjes en maar weer veel plezier!!!!!!!!!!!!!!

• 10 Maart 2008 - 20:29

Monique En Bas:

He meiden,

Sorry dat ik nog niet gereageerd heb op jullie sms-ie, heb een conflictje met de nz-vodafone, maar zo lukt het ook. Wij zijn nu in Taupo en we gaan zo skydiven! Hoop eind van de week de oversteek naar Zuid te maken en dan maar ff kijken. Het is allemaal zo mooi, we redden het nooit in 1,5 week op Noorder! Maar genieten is het zeker! We houden elkaar in de gaten, wie weet tot snel, doen we ff een Export Gold samen!

Greetz M & B

• 15 Maart 2008 - 19:35

De Coach:

hey lieve meiden als het niet te veel gevraagt is zouden jullie dan weer voorzichtig willen beginnen te trainen zodat ik straks 2 fitte en uiterst gemotieveerde topspeelsters terug krijg
    Geintje enjoy marcel

• 24 Juli 2008 - 15:39

Albert Sjerps:

Hoi jullie kunnem mij waarschijn niet,maar ik ben in 2005 bij roy smak geweest.Maar nou had ik een vraag er gaan geruchten rond in nl dat Roy zn bedrijf is opgeheven? vriendelijke groet albert sjerps