We zijn nog steeds onafscheidelijk - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van sonja en mieke Bakker - WaarBenJij.nu We zijn nog steeds onafscheidelijk - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van sonja en mieke Bakker - WaarBenJij.nu

We zijn nog steeds onafscheidelijk

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg sonja en mieke

28 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Lieve allemaal,

Hier ons laatste bericht vanuit het nog steeds zonnige Nieuw Zeeland (Christchurch).

Onze titel zegt het al, we zijn nog steeds bij elkaar, deze trip heeft onze vriend(familie)schap alleen maar sterker gemaakt in plaats van dat we elkaar de hersens inslaan (wat we ook af en toe wel konden doen).

Maar goed back to the point. De dag na ons laatste bericht hebben wij in Akaroa met dolfijnen gezwommen en ons laatste nachtje op een camping met Billy doorgebracht. Met dolfijnen zwemmen was echt een hele aparte ervaring. In Akaroa heb je de bijzondere Hector dolfijnen, ze zijn zo bijzonder omdat er nog heel weinig van op de wereld zijn en dit de enigste plek is in Nieuw Zeeland waar je met deze kleinere dolfijnen kan zwemmen. We moesten ons weereens in een wetsuite wringen, we kunnen hier niet een mode show mee winnen maar zwart slankt af zeggen ze toch?? Vervolgens gingen we met een kleine boot opzoek naar de dolfijnen en jahoor na een half uur zoeken mochten wij het koude water betreden en moesten we de longen uit ons lijf zingen voordat de dolfijnenn naar je toekomen, dolfijnen komen namelijk op geluid af. Het was heel bijzonder om al die kleine dolfijntjes om je heen te zien zwemmen en springen. Nadat wij bijna bevroren waren en geen stem meer over hadden zat de tijd er helaas weer op en moesten de dolfijnen verlaten. Op de terugweg naar de haven hebben ze ons nog heel lang gevolgd.

De volgende dag was de dag aangebroken om billy eens flink onder handen te nemen, aangezien dat nog niet heel vaak gebeurt was, hebben we billy schoongemaakt in de brandende hete zon. Na een hele dag poetsen en schrobben zag hij er weer uit als nieuw, met dank aan de schoonmaakspullen van Fam Schouten.

Nog met volle moed, blijde gezichten en verkooptechniek gingen wij richting de backpackerscarmarket. Dit is een garage waar je je auto of bus zelf aan backpackers moet verkopen. Dus je moet de hele dag op klanten wachten en aangezien het einde seizoen was kwamen er alleen maar meer auto's en busjes bij en geen KOPERS. grrrr. Je zit daar dus samen met andere backpackers op oude banken de hele dag te niksen/wachten (moeder Trudie, je puzzelboekje is volop gebruikt). Na 3 volle dagen daar gezeten te hebben met geen klanten hadden we de scheidingspapieren al aangevraagd. Totdat na een half dagje rust de vijfde dag kopers kwamen. Een leuk stel uit Nederland hebben wij onze Billy aan toevertrouwd. Hierbij hebben wij het bus avontuur afgesloten.

Op het Noorder eiland hadden we een stel uit Christchurch ontmoet die ons uitgenodigd hadden om een paar dagen bij hun te verblijven. Dit was erg gezellig en deze mensen (Andrew en Lynne) waren ook erg gastvrij net als de meeste mensen in Nieuw Zeeland. Ze hebben ons nog meer plekjes in Christchurch laten zien en wij mochten gebruik maken van 1 van hun auto's.

Miekes verjaardag hebben wij niet voorbij laten gaan. In de ochtend hebben Andrew en Lynne ons getrakteerd op ontbijt, wat heel erg lief was. Daarna hebben wij in de middag met Bas en Monique afgesproken, die ook aan het reizen zijn in Nieuw Zeeland en ook uit Westfriesland komen. 's Avonds had Linda een hele mooie verjaardagstaart gemaakt en hier hebben wij zeker van gesmuld.

Wij zijn ons rustig aan het voorbereiden voor onze "vakantie" op Bali, dit is ons laatste punt op onze vierpaginalangepuntenlijst voordat we weer in het koude landje aankomen. Dit had bijna in de mist kunnen lopen aangezien wij dachten dat we op de 31 vlogen in plaats van de 30ste.

Nog steeds verblijven wij bij Familie Schouten het zal ook wel moeilijk worden om afscheid te nemen (ps Astrid en Familie Ruyter jullie krijgen de groetjes terug). Het filmpje van het koeienmelken volgt we hebben namelijk nog geen koe aangeraakt MORGEN weer een nieuwe dag...

Vanavond gaan we voor de laatste keer Christchurch nog even onveilig maken.

Antwoord: HAAS, jammer de Pie gaat naar......... de Bakkertjes.

Dikke kus, de Bakkertjes

• 28 Maart 2008 - 02:09

Braziliaanse:

Super Sonja en Mieke! Heerlijk, lekker relaxen op Bali. Even kijken wat voor mannen daar rondlopen zeker :-) (Sonja, jij mag echt alleen kijken he) Geniet ervan!!!!

Dikke Kus mij

• 28 Maart 2008 - 02:11

Braziliaanse:

p.s. Jullie zien er echt heel erg mooi uit! Sexies..

• 28 Maart 2008 - 06:36

Bert-Jan:

Tjee meiden, zit het er bijna al weer op. Ik heb enorm genoten van jullie verhalen met soms lekkere blonde acties ;) Geniet nog maar effe lekker en wie weet tot oit.
    Groeten,
    BJ

• 28 Maart 2008 - 07:43

Brenda & Cheryl:

Hoi meiden,

We zijn blij dat jullie zo genoten hebben in Nieuw Zeeland en ja we zijn jaloers dat jullie naar Bali gaan. Geniet maar dubbel van de laatste weken. En Sonja we kijken er naar uit om je weer hier bij ons te hebben. De speciale groeten van Jan G.
    Dikke x

• 28 Maart 2008 - 07:51

Meriam:

HAHAHA DIE KONT VAN DIE KOE.

Klinkt goed allemaal meiden.
    Vet gaaf zwemmen met dolfijnen!!!!!
    En straks lekker naar Bali.

Wel jammer dat jullie geen foto hebben van jullie sexy wetsuit haha.

En Mieke nog gefeliciteerd!!!!!!!

• 28 Maart 2008 - 08:23

Inge:

Hey meiden!

Zit de trip er al bijna op... veel plezier daar op Bali, gaat vast lukken! En Miek, nog van harte!

Liefs!

• 28 Maart 2008 - 08:28

Jet:

Ohww....... mag ik mee naar Bali, als jullie je vliegtuig niet missen tenminste :P! haha!! ZON!! tis hier maar saai, sneeuw en regenachtig, het lijkt wel herfst/winter, dus bereid je maar voor op het koude kikkerlandje door nog even 10 dagen te bakken in het zonnetje van Bali!!

Have fun!
    Liefs
    x

• 28 Maart 2008 - 11:12

Sabec:

Hey Ladies,

nog gefeliciteerd he mieke!! Taart ziet er goed uit. Blij dat jullie de bloemetjeswaggie hebben kunnen verkopen, hebben ze de deuken nog gezien??
    Hier verder alles lekker, wel volop koud. Maar scheelt toch wel een hoop of je in een tentje ligt of niet (mochten jullie het je afvragen ;).
    Veel plezier nog met de rest van jullie reis!!
    En tot ooit,
    sebas

• 28 Maart 2008 - 12:49

Lieke:

Ik ga tellen!! :)

• 28 Maart 2008 - 15:04

T.Vera:

Mieke nog van harte gefeliciteerd en geniet van jullie vakantie op Balie.Voor het Hollandse weer hoeven jullie niet terug te komen.
    Groetjes.

• 28 Maart 2008 - 18:21

Heidi:

he zussie en nichtje!!

Mieke nog gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Jeetje nog twee weekjes (korter zelfs) en dan is het al weer voorbij. Nou we staan jullie straks op te wachten hoor.... Veel pezier alvast in Bali, geniet er nog effe van he!!!!

Dikke kus Heidi Lars en Sanne

• 29 Maart 2008 - 09:24

Marleen:

Hoi Mieke,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Mooie tijd nog gewenst!
    Groetjes Marleen en Bo

• 30 Maart 2008 - 11:49

Joyce:

Zo! jullie hebben ff een mooie reis gehad! en hij is nog niet over ook..nog een weekje bali, hoe verzinnen jullie het! genieten nog even en tot snel mag ik nu wel zeggen!

dikke kus

• 30 Maart 2008 - 16:45

Susan:

Mieke nog van harte gefeliciterd met je verjaardag!!
    Veel plezier nog op Bali

Gr Susan

• 31 Maart 2008 - 10:04

Marij:

Genieten van het laatste weekje zon!! Ik neem wel aan dat jullie het zonnetje mee naar Nederland nemen!

Dikke kus!

• 31 Maart 2008 - 13:05

Leonie:

Haha..gezellig boel daar tussen die koeien! Jullie zien er goed uit! Leuk om je stem weer te horen Miek! Veel plezier op Bali, en nemen jullie elkaar wel weer mee naar het schone West-Friesland?

Veel liefs en een dikke zoen van Lee

• 31 Maart 2008 - 17:49

Shan:

Hey Son!

Lekker tussen de koeien haha.
    Ziet er allemaal goed uit.
    Nou ga lekker genieten op Bali en zie je snel.
    Kunnen we ff bijpraten over jou en mijn verhalen...

xx

• 31 Maart 2008 - 18:43

Natalie:

LIEVE MIEKE,
    weet niet of vorige bericht aan is gekomen, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. ik kwam je moeder toevallig net tegen op je birthday!
    nog even en je bent weer back in town!!!

have fun en tot gauw
    gr natalie

• 01 April 2008 - 20:59

Marjon:

Veel plezier in Bali. Geniet ervan!

• 02 April 2008 - 11:01

Dave:

Heerlijke blonde filmpjes! Met een grote glimlach gekeken, past heel goed bij je Mieke. *positief~!*

• 02 April 2008 - 18:16

Maarten:

hey mieke een berichtje van benningbroek online. Het lijkt wel of je een stuk blonder ben geworden. Het is mooi dat je het daar zo leuk vind, maar mis je onderdijk al een beetje of niet???

De groete van Tante Riet, Ome Pe en Maarten

• 02 April 2008 - 19:52

Sharon:

Heee Miekie...nog gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een vettuuh beleving tussen de dolfijnen zwemmen echt super gaaf!! En als de zorg nou niks wordt kun je altijd nog boerin worden, zie dat je er aanleg voor heb.... Veel plezier nog in bali, hier is het weinig aan, alleen maar rot weer bah!

Kuzz Shaatje

• 05 April 2008 - 15:03

Sebas:

Hey Hartstikke bedankt!! jullie weten wel waarvoor!! Heb errug moeten lachen en hij hangt al boven m'n bed hoor!!

Greetz the Mastermindking

• 05 April 2008 - 17:16

Bakko:

he hallo
    Kijk dames dat ziet er goed uit op de filmpjes!!!!
    Dat wordt meiden zoekt boer.....
    Geniet er nog even van! gr frank